Własna firma to ciężki kawałek chleba, szczególnie na początku. Trzeba dopilnować wielu ważnych  rzeczy, należy zatroszczyć się o odpowiednią strategię promocji. Na początku prowadzenia działalności większość przedsiębiorców ma dość ograniczony budżet. Czy w tym wypadku można zaplanować skuteczną strategię promocji? Od czego zacząć?

Social marketing

Po pierwsze warto korzystać z darmowych sposobów promocji na przykład z mediów społecznościowych, które można prowadzić zupełnie za darmo. Oczywiście w tym wypadku trzeba zorientować się, jak działać, aby zainteresować potencjalnych klientów swoimi usługami czy produktami, oraz jak utrzymać dobre relacje z osobami, które już zdecydowały się skorzystać z naszych usług. Posiadanie profili w mediach społecznościowych nic nie kosztuje, a jest to doskonały sposób promocji, przy czym nie wystarczy być w nich obecnym, aczkolwiek trzeba aktywnie uczestniczyć w życiu swojej społeczności.

Gadżety reklamowe

Kolejnym niedrogim sposobem na zwiększenie zainteresowania swoimi usługami są gadżety reklamowe. Długopisy, notesy, kalendarze, kubki to rzeczy, które warto wręczać stałym klientom oraz kontrahentom, z którymi współpracujemy. Dzięki temu budujemy pozytywny wizerunek biznesu, zwiększamy rozpoznawalność firmy, firmowe logo na dłużej pozostaje w świadomości klientów. Decydując się na taką formę promocji, trzeba jednak pamiętać, aby za bardzo nie oszczędzać na takich produktach. Wybierajmy gadżety dobrej jakości, solidne, wykonane z dobrych materiałów, dzięki temu na pewno będą funkcjonalne i długo posłużą.